torsdag 5 januari 2012

orangutang

Hej, på jul fick jag den bästa julklappen jag någonsin fått. Jag fick pengar som går till apor av min farbror. Just då börja jag tänka på stackars apa som inte överlever bara för att människorna vill ha möbler och massa andra saker. Så tänk innan du köper nåt. Och sen dess har jag och min familj blivit fader till en orangutang gör du det med. En apa gör stor betydelser. 


det här är min apa

När Ruthie först kom till centret var hon traumatiserad och mycket mager. Människorna som hade haft henne som husdjur hade behandlat henne mycket dåligt och även rakat henne. I början bet hon de andra orangutangerna och skadade sig själv.
Nu har Ruthies hår växt ut och hon skadar varken andra orangutanger eller sig själv längre. Hon gör stora framsteg i skolan och har faktiskt fått bästa kompisar




från:my





Inga kommentarer: